Era digitală: „Încotro se îndreaptă omenirea?”

4

Iată o adevărată provocare de gândire: „Încotro se îndreaptă omenirea?”

Pesimiștii ar spune că spre distrugere. Previzibil poate și din cauza încălzirii globale, schimbărilor meteorologice, poluării, religiei, bogățiilor solului sau instabilității politice.

Optimiștii văd viitorul total diferit. Un loc în care învățăm să trăim în pace și liniște fără grija faptului că resursele necesare acestui trai se vor termina. Un loc în care munca este doar pentru roboți, iar nevoile vor fi satisfăcute doar cu câteva simple apăsări de buton. Optimiștii văd în viitor  tratamente pentru toate bolile și poate chiar popularea altor planete. Asta pentru că dorința de a cuceri este scrisă în ADN.

Realiștii conștientizează că există un sâmbure de adevăr în tot ceea ce cred cei de mai sus. Și stă în puterea lor să schimbe ceva în bine astfel încât lucrurile să nu scape de sub control.

Digitalizarea – un rău necesar!

Digitalizarea nu este văzută cu ochi buni mai ales în țări subdezvoltate, unde nivelul de educație este foarte mic. Majoritatea încă practică munca brută fără a apela le tehnologie. Robatizarea anumitor linii de producție de exemplu este eficientă pentru producător, însă pentru muncitori este un adevărat colaps. Astfel rămân mulți șomeri care sunt nevoiți să se reprofileze. Fără să analizăm empatizăm cu respectivii, însă dacă analizăm în profunzime conștientizăm că aceasta înseamnă evoluție. Și că există întotdeauna soluții eficiente pentru toți. Rămâne doar să le căutăm.

Să luăm exemplu magazinele online. Acestea nu vor reuși niciodată să închidă magazinele clasice. Asta pentru că oamenii sunt încântați de faptul că au libertatea de a alege. Cât despre personal… În ambele cazuri stocul trebuie în permanență reîmprospătat. În ambele cazuri cineva trebuie să se ocupe de vânzare, iar în cazul magazinelor online și de livrare. Deci în ceea ce privește personalul, putem vorbi de egalitate.

Dacă într-un magazin fizic vânzările sunt în permanență asigurate de oamenii care au nevoie pe moment de ceva anume, iar în drum spre casă aleg să se oprească la cel mai apropiat magazin, în cazul magazinelor online lucrurile sunt ceva mai complicate. Există foarte multe, nu toți  au încredere în industria online, iar în calitate de comerciant, pentru a rezista trebuie să vii întotdeauna cu ceva nou și să investești masiv în promovare.

Ceva proaspăt: Ce ai spune de un abonament la vin?

De exemplu acest magazin online de vinuri a inovat piața cu primul abonament la vin din România. Dacă ești pasionat de vinuri, ai șansa să devii expert în acest domeniu cu un abonament lunar. Somelierii vor alege vinul pentru tine și îți vor oferii un ghid detaliat despre acesta. Abonamentul pornește de la 100 lei  și include o cutie cu vinuri și detalii despre acestea la începutul fiecărei luni. În plus ai o reducere la toate produsele de pe site. Bineînțeles că poți modifica oricând preferințele abonamentului, iar dacă vinul primit nu îți place, vei primi altul.

Social media – un ajutor de nădejde.

Te-ai întrebat vreodată cât timp petreci zilnic pe Facebook fără să îți dai seama? Ei bine, poți vedea asta în setările aplicației. Unii ar spune că este îngrijorător. Alții văd în asta o oportunitate de promovare a afacerii. Chiar și Mark Zuckerberg a văzut această oportunitate, platforma oferind contra cost companiilor posibilitatea să își promoveze afacerile. De aceea îți apar acele reclame sponsorizate care oferă câteodată informații utile. Câteodată nu. O pierdere pentru comerciant.  Se poate și fără articole sponsorizate însă mult mai greu deoarece platforma este astfel gândită încât doar cei care plătesc au vizibilitate mai mare. Ideea este următoarea.

Vreau să vând vin de exemplu. Care este publicul țintă? Cum fac ca acea reclamă să fie vizibilă în mod special persoanelor pasionate de vinuri. Celor care sunt direct intereați de această categorie de produse. Ei bine pentru asta este necesar un  curs promovare facebook pentru a învăța toate tainele platformei. Bineînțeles că există și tutoriale online, iar Facebook îți oferă detalii despre toate opțiunile de pe platformă. Dar nu îți spune și cum să le folosești într-un mod eficient. În plus au loc schimbări destul de dese, iar un curs este mai mult dect necesar dacă dorești să îți promovezi afacerea și pe rețelele de socializare.

Tehnologia la alt nivel: imaprimante 3D si roboti umanoizi

Cândva îi vedeam doar în filme. Astăzi îi vedem în Mall sau îi putem cumpăra dintr-un magazin online. Roboții umanoizi te pot ajuta în procesele repetitive zilnice pe care le ai de făcut în compania ta. De exemplu: setat să ofere informații generale, să trieze informațiile și să redirecționeze clientul către departamentul dorit, poate înregistra pontajul personalului dintr-o clădire prin recunoaștere facială, poate interpretarea comportamentului de achiziție într-un spațiu comercial. În plus roboții umanoizi asigură și buna dispoziție a angajaților, clienților și partenerilor de afaceri printr-o interacțiune dinamică ce are la bază inteligență artificială. Un fel de jucărie pentru oameni mari.

Indiferent de cum privim lucrurile, este bine să privim în perspectivă și să conștientizăm că acesta este viitorul. Roboții vor face parte din viețile noastre și va trebui să ne obișnuim cu asta și să învățăm să îi folosim astfel încât munca să ne fie mai ușoară și să câștigăm mai mult timp liber pe care să îl cheltuim cu folos: alături de cei dragi. Pentru că nu-i așa? În realitate cel mai mare dușman al omului este timpul.

 

DISTRIBUIȚI

4 COMENTARII

  1. Bun…
    „Roboți umanoizi”, este un subiect foarte interesant și din punctul meu de vedere. Rolul acestora va fi unul decisiv pentru supraviețuirea rasei umane. 
Părerea mea e că în cele din urmă digitalizarea și folosirea roboților va prelua cu totul muncile de toate felurile în care azi sunt angrenați oameni.
Rolul fundamental al roboților nu va fi jucat însă pe planeta Terra, ci în spațiu.

    Abonamente la vinuri. Uh, ce idee bună, dar atenție, sticla trebuie să țină o lună de zile și cu regula clară NU SE DĂ PE DATORIE! Nu de alta, dar românul (se știe), cam face abuz.

    Acum, devenind serios, cred că viitorul în vânzări va fi cu totul preluat de roboți și că va exista un fel de depozit central în fiecare oraș, sătuc și cătun. Dacă vrei, un fel de WALLMART (ca mărime și impact), care va distribui marfa direct la domiciliu. 

Din păcate, Irina, omul e o ființă leneșă și comodă, care își cam clădește dispariția cu mâinile lui.
 Sigur, acum o să mă incluzi pe lista pesimiștilor, dar ghici ce, nu sunt.
 Viitorul afacerilor mici este unul trist, cred eu, deoarece acestea vor fi înghițite de magazine care nu vor putea fi decât globale și inițiative precum acelea cu „Abonamente la vin” deși bune nu vor putea face față.
    
Prevăd dispariția omenirii din cauza digitalizării și a dezvoltării tehnologice?
    Nu, doar împuținarea oamenilor ca fenomen pur natural.

    • Imputinarea oamenilor nu e o idee rea. Însă bine ar fi sa se întâmple într-un mod ceva mai blând… Adică nașteri din ce în ce mai puține. Nu războaie, nu boli, nu calamități.
      Acum suntem prea mulți si consumam prea mult.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.