Atunci când apare necesitate schimbării anvelopelor, șoferii țin cont de mai multe aspecte, iar în ajutorul lor vine și diversitatea mare de anvelope. În acest articol vom dezbate și vă vom prezenta avantajele și dezavantajele alegerii unor anvelope de vară, de iarnă și cele all season.
Anvelopele de vară mai sunt numite de către cunoscători și anvelope de performanță. Acest lucru poate fi explicat prin designul lor potrivit pentru tracțiune pe vreme uscată și umedă, împreună cu manevrare precisă. Anvelopele pot fi folosite în perioada caldă sau anul împrejur în regiuni unde clima este mai prielnică și fără ninsori.
Acest tip de anvelope sunt optimizate pentru o aderență excelentă a drumului, pe vreme toridă, averse sau ploi torențiale. Anvelopele de vară sunt produse dintr-un amestec de aditivi care măresc aderența în condiții umede. Materialele componente ale suprafeței de rulare asigură suficientă rigiditate pentru ca anvelopele să reziste să-și păstreze forma și la temperaturi mari.
Cauciucurile de vară au mai puține adâncituri drepte pe suprafață decât anvelopele all season, astfe, sunt mai stabile în timpul virajelor, frânării și accelerației. Din cauza că anvelopele de performanță au deseori modele de rulare asimetrice sau unidirecționale, opțiunile de rotire a pneurilor sunt limitate. Anvelopele de vară au o tracțiune mult mai bună în perioada umedă și uscată, decât cele all sesoan, iar la temperaturi scăzute devin rigide și nu oferă nicio protecție. Datorită construcției contribuie la un consum redus de combustibil.
Anvelopele de iarnă asigură o aderență remarcabilă pe drumuri acoperite cu zăpadă și gheață, în condiții de ger. Amestecul din componența anvelopelor conține mult cauciuc natural astfel nu se întărește atunci când temperatura scade sub 7 grade Celsius. Acesta rămâne flexibil în condiții reci pentru a reduce distanța de frânare.
Designul benzii de rulare constă în regiuni mai adânci care au rolul să sape în zăpadă și gheață pentru a asigura aderența. Anvelopele de iarnă sunt dotate cu lambriuri care atenuează riscul de hidroplanare. Totuși anvelopele de iarnă reprezintă un pericol dacă sunt folosite în perioada caldă. Substanțele din componența lor devin mult prea moi pentru asfaltul uscat și se vor uza mai repede. În plus, crește rezistența de rulare, iar consumul de combustibil de asemenea se mărește.
Anvelopele all season sunt proiectate pentru a oferi automobilelor suficientă tracțiune pe timp de iarnă pentru a face față condițiilor meteo. Aceste anvelope sunt o variantă low-cost pentru regiunile în care iernile sunt blânde și nu este necesară o protecție sporită în această perioadă. Substanțele care stau la baza lor asigură flexibilitate și aderență chiar și la temperaturi de îngheț. Modelele de rulare au canaluri profunde, cu multe goluri și variații care ajută la tracțiune pentru călătorii în zăpadă. Designul este deobicei simetric, astfel există mai multe opțiuni de rotație pentru a evita uzura benzii și pentru a extinde perioada de utilizare a anvelopei. Acest tip de anvelope este o combinație dintre anvelope de vară și iarnă, potrivite pentru o varietate de condiții meteo și rutiere. Totuși anvelopele all season nu pot înlocui pneurile de iarnă, care sunt mai stabile.