birou echipa

Munca la birou nu este întotdeauna atât de ușoară precum pare din exterior. În timp ce unii depun efort fizic pentru îndeplinirea sarcinilor de la locul de muncă, alții depun un efort intelectual. Iar asta de obicei este mult mai obositor, pentru că munca la birou necesită concentrare. Însă fiecare job cu avantajele și dezavantajele sale.

În primul rând colectivul este extrem de important. Este adevărat că nu mergi la job pentru a îți face prieteni, însă ținând cont că cel puțin o treime dintr-o zi o petreci într-un anumit colectiv, atunci timpul acela trebuie să fie unul plăcut nu doar productiv. Pentru că productivitatea de cele mai multe ori este direct influențată de starea de bine a angajaților. Viața e scurtă, o parte din ea ne-o petrecem muncind. De ce să nu facem asta cu zâmbetul pe buze?

birou echipa

Cum să-ți petreci frumos timpul la munca?

Respectă și fii respectat! 

Așa cum spuneam mai sus, atunci când lucrezi alături de mai mulți colegi, respectul reciproc este literă de lege. Chiar dacă vă permiteți anumite glumițe, acestea ar trebui să aibă o anumită limită. Nu vă puneți colegii în situații jenante, nu bârfiți și faceți tot posibilul de a genera conflicte.

Solidaritatea – secretul oricărei echipe bine închegate!

În primul rând, trebuie să știți ce înseamnă spiritul de echipă. Chiar dacă fiecare are îndatoriri bine delimitate, există situații în care cineva are nevoie de ajutor. În acest caz, solidaritatea este esențială. Nu întoarce spatele colegului tău, nu știi când tu vei avea nevoie de o mână de ajutor.

Problemele de acasă, rămân acasă. Problemele de afară, rămân la usă.

Nu interesează pe nimeni cearta dintre tine și soacră. Nici faptul că nu te înțelege copilul. Lasă problemele din afara biroului în afara biroului. În plus, nu e bine nici să te plângi, nici să te lauzi. Evitând să faci asta, vei evita să stârnești invidii și antipatii. Crede-mă pe cuvânt. Compasiune vei găsi doar de la cei dragi. Iar dacă într-un anumit moment vei face parte dintr-un conflict, atunci tot ce ai spus va fi folosit împotriva ta… ca la proces. Deci un cuțit răsucit în rană.

Biroul tău – templul tău!

Nu a spus nimeni că pe birou ar trebui să troneze doar acte și accesorii pentru birou. O fotografie cu familia, o icoană sau o poză cu cineva drag ție își va găsi de fiecare dată loc într-un colțișor pe birou. Chiar dacă ești la muncă, te vei simți mai confortabil aducând mici obiecte care-ți aduc bucurie privindu-le. În același timp, păstrează spațiul în care lucrezi mereu curat și ordonat. Pe piață există o gamă variată de accesorii pentru birou care să te ajute să faci asta. Eu de exemplu țin mereu pixurile și creioanele în suport, iar pentru a avea mereu creioanele pregătite de lucru, folosesc acest tip de ascutitoare electrice, eficiente și ușor de folosit. Bineînțeles că am grijă să nu rămân niciodată fără hârtie și cartuse pentru imprimanta!

Ascultă muzică în surdină

La job nu ești la înmormântare. Chiar dacă activitatea necesită multă concentrare, este esențial să-ți relaxezi spiritul cu muzică în surdină. Este dovedit științific faptul că muzica ajută la creșterea productivității la locul de muncă, pentru că elimină stresul și ajută creierul să se concentreze mai ușor. Puțină muzică pe fundal va transforma biroul într-un spațiu mai plăcut.

Tu ce metode ai pentru a petrece într-un mod plăcut timpul de la job?

Un comentariu la „Metode pentru a îți înfrumuseța munca de la birou”
  1. Este extrem de importanta atmosfera de la birou, incepand de la amenajarea spatiului, dotarea si colectivul in care lucrezi. In fond, o mare parte a timpului ti-l petreci la job si ar fi bine sa fie petrecut intr-un mod cat mai placut, altfel, s-ar putea ca nu intotdeauna sa lasi problemele la usa casei si iti va afecta si viata de familie.

Lasă un răspuns

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.