Cum să te menţii mereu în formă!

19

running-573762-1080x675

În ultimii ani foarte multe persoane se confruntă cu obezitatea. Din păcate acele kilograme în plus vin la pachet şi cu alte probleme de sănătate. Pentru a evita însă aceste probleme poţi ţine cont de câteva sfaturi simple.

Fă cât mai multă mişcare


Nu e musai să mergi la sală pentru a face sport şi nici de antrenori care să te împingă de la spate să faci câteva exerciţii fizice. Poţi începe prin a face în fiecare dimineaţă înainte de a face un duş puţină gimnastică de înviorare. Dacă ai un căţel ai un motiv în plus să ieşiţi la o plimbare prin parc, iar seara nu te opreşte nimeni să faci puţin jogging prin parc sau să dansezi prin casă!

În plus, ocazional poţi lăsa maşina acasă atunci când mergi la job, mai ales dacă locul de muncă este pe o rază de 5 km de locuinţa ta! Iar dacă ai un grup de prieteni care adoră sportul, vă puteţi juca cu mingea, puteţi ieşi la o plimbare cu bicicletele sau puteţi merge la bazinul de înot!

Ai grijă la alimentaţie


Nu trebuie să te abţii de la ce îţi place. Trebuie doar să consumi cu moderaţie. Nu e nevoie să mănânci până nu mai poţi. E suficient să îi asiguri organismului toţi nutrienţii de care are nevoie fără a face excese. Dacă reuşeşti să creezi un echilibru în ceea ce priveşte alimentaţia, atunci eşti pe drumul cel bun.

O mare importanţă o are şi calitatea produselor alimentare. Ideal este să consumi mâncare bio şi cât mai multe legume şi fructe. Îţi poţi îmbogăţi dieta cu produse naturiste bogate în toţi nutrienţii de care are nevoie organismul tău. Acestea te vor ajuta să îţi întăreşti sistemul imunitar, să ameliorezi efectele negative create de anumite probleme de sănătate şi să te bucuri de viaţă!

Nu uita că în ceea ce priveşte alimentaţia, cel mai mare risc pentru dezvoltarea obezităţii îl reprezintă glucidele (zaharurile) nu lipidele (grăsimile). Iar dacă tot iubeşti dulcele, înlocuieşte zahărul şi îndulcitorii artificiali cu miere!

Bea multă apă!


Apa este o băutură absolut vitală pentru organismul uman. Aceasta te ajută să te hidratezi şi să elimini toate toxinele din corp. În plus previne constipaţia şi calmează crampele stomacale. Cu cât bei mai multă apă, cu atât senzaţia de foame va fi mai redusă.

Încearcă să te relaxezi!


Stresul din păcate în ultimii ani s-a extins ca o molimă. Conform Dicţionarului de Psihologie Socială, stresul se defineşte ca o stare de tensiune, de încordare şi de disconfort, determinată de agenţii afectogeni, cu semnificaţie negativă, de frustrarea sau deprimarea unor stări de motivaţie (trebuinţe, dorinţe, aspiraţii), de dificultatea sau de imposibilitatea rezolvării unor probleme.

Aceste stări de tensiune au efect negativ nu numai aspra psihicului ci a întregului organism provocând stări de panică, de nervozitate, iar în funcţie de organismul afectat, contribuie la creşterea sau scăderea excesivă în greutate.

Cu alte cuvinte, dacă eşti o persoană cu o predispoziţie a organismului la îngrăşare, stresul îţi agravează starea. Iar dacă eşti o persoană foarte slabă, stresul te poate trimite în prag de anorexie. Din păcate stresul nu poate fi evitat, în schimb poate fi ţinut sub control. Poţi să îi faci în ciudă, ascultând cât mai multă muzică, pictând, râzând cât mai mult, ieşind la o plimbare în natură sau cu prietenii! Dacă îţi place să dansezi, nu ai nevoie neapărat de un partener pentru asta. Pur şi simplu dă play şi lasă-te purtat de ritm dansând de câte ori simţi nevoia să te destinzi!

Multă sănătate tuturor!


Sursa foto: Vitaplus.ro

19 COMENTARII

  1. La mine as mai adauga „lasa-te de tutun”. Teoria o stiu dar ca pe majoritatea, practica ma omoara. Tocmai m-am oprit dintr-un ropot de plans din suparare pe mine insami si nu-mi lipseste decat un bobarnac mic sa incep din nou. Sunt foarte suparata pe mine. :((

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here