Să recunoaștem. Ne plac cumpărăturile indiferent dacă sunt făcute online sau offline. După o sesiune de cumpărături rămânem de fiecare dată cu portofelele goale, dar cu un zâmbet larg pe față ce nu poate fi șters prea ușor.
După o perioadă stresantă, o despărție sau un eveniment neplăcut, terapia prin cumpărături chiar face minuni. Este demonstrat social faptul că o sesiune de cumpărături îmbunătățește considerabil starea de spirit și schimbă dispoziția oricărei persoane supărate, aducând un zâmbet pe buzele oricărui subiect.
De ce ne dorim să cumpărăm ceva nou atunci când suntem triști? Din instinct aș putea spune. În subconștientul nostru știm că dacă ne cumpărăm ce ne dorim, bucuria își va face loc în inimile noste. Nu degeaba se spune că o despărțire de exemplu poate fi mai ușor depășită cu o schimbare radicală de imagine, fie că este vorba de o tunsoare nouă, o altă culoare de păr sau un stil vestimentar total diferit de cel cu care erai obișnuit.
O contribuție la impulsul de a cumpăra este dat și de modul în care sunt prezentate produsele la raft. Iluminatul spațiilor comerciale de exemplu, joacă un rol foarte important atât în promovarea produselor cât și în ceea ce privește siguranța produselor. Marketingul vizual este cel mai răspândit tip de marketing datorită faptului că îmbină necesitatea cu designul. Este de la sine înțeles că în orice magazin care se respectă, rafturile trebuiesc bine luminate. Dacă se dorește promovarea anumitor produse, atunci lumina trebuie să se reverse direct asupra acelor produse. Lumina pune ușor în valoare un anumit produs și îl face mai atrăgător. Nu te vei putea abține să nu îl cumperi, mai ales dacă ți-l permiți.
Știi ce vrei sau ești deschis? Nu întotdeauna terapia prin cumpărături funcționează!
O plimbare prin mall aparent pare a fi obositoare și stresanta. Asta dacă pleci la cumpărături legat de ideea că știi exact ce vrei de îmbrăcat sau încălțat. Dacă tu cauți, iar produsul nu îl găsești, sau nu corespunde așteptărilor tale, atunci efectul poate fi exact invers. Însă dacă dorești să îți cumperi o rochie nouă de exemplu, însă ești deschisă pentru noi provocări probând rochii pe care nu te-ai gândit că le vei cumpăra vreodată, să nu fii surprins dacă o să ajungă să îți placă.
În același timp bugetul joacă un rol important când vine vorba de o sesiune de cumpărături. Dacă un produs este mult prea scump și nu ți-l poți permite, atunci vei avea un sentiment de frustrare, de inferioritate, neputință. De aceea este foarte important să știi ce vrei dar să știi cum să te orientezi spre ceva care se mulează ușor nevoilor tale
Parcarea – o provocare!
O altă provocare este dumul până acolo. De cele mai multe ori ne dorim să găsim un loc de parcare cât mai aproape de ușa de intrare a spațiului comercial. Asta în cele mai multe cazuri, indiferent de vremea de afară. Dacă vremea este una neplăcută, atunci un loc de parcare în cel mai îndepărtat loc de intrare poate fi chiar un coșmar. Ideale sunt parcările acoperite, subterane și bine iluminate care să își aducă un plus de siguranță și confort.