Condusul poate că nu pare, dar este și acesta o artă. Majoritatea au obținut permisul de conducere din necesitate, însă nu toți stăpânesc așa cum ar trebui condusul unui autovedicul. Neatenția, graba, inconștiența, alcoolul și lipsa de experiență sunt cauze care duc la producerea accidentelor rutiere.
Nu toți sunt făcuți pentru condus o mașină, iar dacă mă întrebați pe mine, mulți nici nu ar trebui să aibă permis. Majoritatea dintre aceștia nu doar că sunt catastrofe pe șosea ci și un adevărat blestem pentru mașina din dotare.
Acest fenomen reprezintă o adevărată mana cerească pentru service-urile auto în mod special.
Acumulatorul
Acumulatorul are din fabrică un termen de viață care poate fi mai lung sau mai scurt în funcție de modul de utilizare, modul de păstrare (parcare în garaj sau sub cerul liber), temperatură etc. Dacă ați observat, iarna mașina pornește mai greu. Frigul slăbește puterea acumulatorului. În momentul în care vrei să pornești mașina, bendixul sare pe coroana dințată de pe volantă și aceasta la rândul ei rotește arborele motor. Atunci când acest mecanism nu are loc, înseamnă că a apărut o defecțiune tehnică, implicit mașina nu mai pornește la prima cheie. Cauza principală este o defecțiune la electromotor. Ce poți face? Un service autoriza va constata dacă electromotorul poate fi reparat sau trebuie schimbat. Mulți fac greșeala să achiziționeze un acumulator cu un amperaj mai mare decat cel original. Asta este o altă cauză care duce la distrugere electromotorului.
Filtrul de aer și filtrul de ulei
Atât filtrul de aer cât și filtrul de ulei trebuie schimbate periodic, conform caietului de service. În funcție de producător, acestea se schimbă la 10000 de km sau 15000 de km. Contează și traseul parcurs cu mașina (intravilan sau extravilan). Foarte important este și schimbul acestora anual, chiar dacă numărul de kilometri nu a fost atins. În cazul în care acestea nu sunt schimbate la timp, motorul poate fi distrus. În plus mașina nu pornește din cauza acumulării de reziduuri în membrana filtrului.
Pompa de injecție sau pompa de înaltă
Pompa de injecție sau pompa ne înaltă este o altă piesă importantă în procesul de pornire al autovehiculului. Dacă mașina este ținută mai mult timp în parcare fără a fi pornită poți avea surpriza neplăcută ca aceasta să nu pornească, chiar dacă până la acel moment nu a prezentit alte defecțiuni tehnice. Cauza este blocare pompei de injecție. Blocarea poate surveni din cauza carburantului de proastă calitate și a temperaturilor oscilante.
Recomandarea mea este să respectați cu sfințenie cerințele din cartea de service, să utilizați doar consumabile de calitate, iar piesele schimbate să fie originale.