Despre ING si reclame de rahat! (scrisoare deschisă)

14

Îmi pare rău că trebuie să scriu asta, dar în ultimul timp s-a activat latura mea de hater. Asta pentru că mă enervează la culme anumite reclame care par a fi făcute de persoane total nepregătite în domeniul marketingului. Da, atragi atenţia, dar dacă atragi atenţia în mod negativ ce ai făcut?

Să îl aduc în lumina reflectoarelor, pe prietenul meu ING… ăla cu leuțul, salariuțul, puțul și prepuțul…

Să purcedem…

Dragă ING,

Sunt clienta ta de aproximativ 10 ani. Am colaborat frumos de fiecare dată. Nu mă plâng de serviciile tale. Ținând cont de această veche relație, îmi permit să îți adresez și eu o întrebare, mai mare decât Casa Poporului:

Cine naiba îți face reclamele alea de rahat?

Concediază-l! Nu-ți face cinste. Te face de râs! Vrei să-ți dau o idee… așa de dragul frumoasei noastre relații? Fă-i o scrisoare de recomandare și trimite-l la concurență! Pe cuvânt că vei avea doar de câștigat. E cel mai inteligent mod de a îți lovi adeversarul sub centură. 

De fapt, dacă stau bine să mă gândesc…. oare cine îți face reclamele nu o fi trimis tocmai de concurență? Un cal troian deghizat în leuțul care așteaptă să încaseze salariuțul!

Pe undeva să știi că te înțeleg, majoritatea românilor au salariuț și nu salariu și merg la cumpărături cu leuți și nu cu lei. Probabil asta e și politica ta… Adică… nu care cumva cine îți face reclamele astea de rahat din ultimii ani, caută subtil să îți bată un apropo că de fapt tu îți plătești angajații în leuți și nu în lei. Iar tu te prinzi cam greu…

Ție nu ți se pare penibilă abordarea din fiecare reclamă? În timp ce alte bănci se folosec de strategii de marketing bine gândite, tu te promovezi prin reclame puerile ce aduc mai mult repulsie.  De curiozitate, câți clienți ai câștigat de pe urma acestor reclame? Eu îți spun sincer, dacă nu eram deja clienta ta, nici nu îmi doream să fiu.

Ce e drept, reclamele tale au atins ținta. Adică ai atras atenția. Dar nu au atins ținta cu vârful ci cu fundul. Și ghice ce? Nu s-a înfipt, ci a ricoșat! Dar și reclama prost gândită (că nu o pot numi negativă), tot reclamă e.

Ce ți-a ieșit? Iaca, o scrisoare deschisă la mine pe blog! Felicitări! (Alţii plătesc pentru asta) M-aș fi bucurat totuși să fi fost o scrisoare de mulțumire, nu una în care să te cert.

Nu contest faptul că ai cel mai mișto homebank, nici faptul că nu percepi comisioane pentru plățile interbancare efectuate și nici pentru retragerile de numerar de la bancomatele altor bănci… Nu contest nici faptul că totuși iei comision dacă cineva îmi trimite bani direct de la ghișeul tău (cam aiurea) și că ai o dobândă (ce e aia?) mai mică decât un pixel de pe monitor. Nu contest nici faptul că faci eforturi să-ți mulțumești clienții nemulțumiți și ești destul de maleabil, prietenos și înțelegător. Ce cotest? Faptul că oameni inteligenți fac lucruri de rahat!

Dar cum speranța moare ultima, încă aștept ziua în care o să văd o reclamă faină, care să mă facă să strig! BINE MĂ! 

Cu drag,
un critic binevoitor!


 

DISTRIBUIȚI

14 COMENTARII

  1. Nu mi se par de rahat deloc. Ba din contra, mi se par amuzante reclamele alea. Vorbesti de strategiile de marketing bine gandite ale altor banci, care sunt alea? Eu sincer m-am saturat sa aud ACEEASI vorba lunga peste tot, in toate reclamele pentru institutiile bancare, toti iti promit marea cu sarea si implicit, nimic! Sa stii ca asa „de cacat” cum le numesti tu, au reusit sa evidentieze niste lucruri esentiale: nu percep comisioane la platile interbancare si nici pentru retragerile de la alte bancomate ce nu apartin ING, ceea ce sincer, eu nu am mai intalnit pana acum. Ma duc la Alpha Bank sau la BCR si imi iau comision pentru orice suma, fie ea cat de mica. Eu cred ca tocmai asta a atras la ING, si ca sa vezi ca nu sunt Gica Contra, cunosc persoana care se ocupa de contul lor si care a venit cu ideea asta. Crede-ma, a fost o idee buna si a placut clientului.

    • Din punctul meu de vedere ar fi fost mai interesanta o reclama care sa contina si un mesaj social. Nu contest avantajele pe care le au spre deosebire de alte banci (de care nici nu vreau sa aud). Insa reclamele din punctul meu de vedere sunt penibile!

    • Sunt multumita de serviciile lor. Reclamele nu-mi plac. Si daca tot ai adus BT in discutie, nici aia nu sunt mai prejos. Si aia aveau reclame penibile cu „zanul” lor la costum si tul! Ding!

  2. Nu am la ING, ci la BCR. Stii care e faza? Nu te mai uita la reclame daca nu iti plac. Sunt multe prostii la tv si chiar nu merita sa te enervezi. Important e sa aiba o relatie corecta cu tine 😉

    • Da, la relatie banca – client – nota 10! Tocmai asta ma enerveaza. Ca din punctul meu de vedere e cea mai misto banca din Romania, dar la reclame sunt praf. Si neah, nu poti sa stai cu televizorul inchis in permanenta. Al meu e sunet de fundal.

  3. Corect. Mă bucur că mai sunt oameni care gândesc aşa.
    De departe, premiul pentru cea mai penibilă reclamă de la iei îl ia reclama cu -Da, poţi! Da, poţi!- Haţ, haţ, haţ.
    Ce stupizenie, Doamne.
    Aceasta fiind urmată de toate celelalte cu caleaşca şi luna de miere. Nişte maimuţăreli, în opinia mea.

    • Maimutarelile si-au atins scopul. Ne-au ramas in minte. Dar asta nu e o scuza.
      Uite, mie mi-a ramas in minte reclama cu fluturele de la Cosmote. Au trecut cred ca vreo 10 ani, Cosmote nici nu mai exista, insa reclama mi-a ramas si acum intiparita in minte. Si nu e singura… sunt reclame si din afara tarii care mi-au transmis ceva… mai mult decat informatia despre brand-ul promovat.
      Referitor la ING ar fi putut transmite ca ofera usor un credit, ca nu percep comisioane pentru retragerile in numerar de la bancomatele altor banci si nici pentru tranzactiile interbancare intr-un alt mod.

  4. O să mai treacă ceva timp până o să spui BINEEE MĂ! cu accent pe Ă-ul ăla! 🙂 Acu, ce să spun? Nu ştiu dacă oamenii care apreciază reclamele inteligente cu mesaje sociale chiar îşi aleg banca în funcţie de ele (reclamele TV)…

  5. De ne-am lua după unele reclame, nu am mai fi clienţii multor bănci. Sau firme! 😛
    De exemplu eu urăsc reclamele la unele produse cosmetice. Făcute în RO, cu vedete autohtone. Care vorbesc şi recomandă. Vai cât le urăsc. Şi nici nu am tragere de inimă spre achiziţionarea produselor.

    La fel şi ING! Eu ţin mult la reclame. Este primul pas spre client. Că produsul nu o fi ca şi în reclamă, asta-i partea a doua. Dar măcar am dat banii pe un produs.

  6. cum ti-am zis si pe Facebook, reclamele nu-s facute strict ca sa placa, ci ca sa faca brandul sa ramana intiparit in mintea privitorilor si, din punctul asta de vedere, strategia lor da roade. Mie aia cu leutul in lesa mi-a placut. Pe-asta cu salariutul nu prea o agreez, iar pe cele cu creditul pe repede inainte le detesc de-a binelea.

  7. Da.. uite ca parerile sunt impartite, intr-adevar, nici mie nu-mi place reclama cu sălăriuțul, mi se pare de-a dreptul idioată, în schimb aia cu haț,haț,haț îmi place de numai pot! Insa banuiesc ca au mizat pe asocierea dintre animalul de casa (tonul folosit cand personajul striga salariutul e cel folosit cand iti strigi cainele sau pisica) si serviciile lor. Acum ori de cate ori iti strigi companionul, iti amintesti si de reclama, nu? Da, e o reclama – idioata, repet – pe care o retii usor. Apropo de ce spuneai mai sus, si eu am salariul la BT in schimb mi-a placut din prima ideea cu zânul si, printre altele, a fost unul din motivele pt care mi-am deschis cont la ei, inclusiv pt un srl. Mno… chestie de gust.. si de manipulare emotionala.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here