10 situaţii în care ai nevoie de serviciile unui birou notarial

2

banner

De multe ori suntem nevoiţi să ne confruntăm cu diverse situaţii cu repercursiuni juridice, iar prima persoană către care ne îndreptăm pentru a ne rezolva problemele este notarul public. Din cauza numărului mare de legi în continuă schimbare, dar şi din cauza faptului că acestea sunt complexe şi redactate astfel încât să nu fie pe înţelesul tuturor, un birou notarial precum acesta de aici este cea mai accesibilă soluţie pentru ca problemele juridice să fie soluţionate cât mai rapid posibil.

Indiferent dacă ai moştenit o locuinţă, ai de vândut o maşină, doreşti să faci un testament, ai nevoie să îţi legalizezi diploma sau eşti împuternicit să reprezinţi pe cineva la anumite instituţii, notarul îţi va rezolva proplema în cel mai scurt timp. Este adevărat că sunt situaţii în care nu ai nevoie neapărat de serviciile acestuia, dar dacă nu te pricepi, mai bine îţi lasi documentele în mâna unei persoane autorizate.

Mai mult decât atât, legislaţia permite ca persoanele care doresc să divorţeze fără prea multă bătaie de cap, să apeleze tot la serviciile unui birou notarial.

În ce situaţii poţi apela la un birou notarial?

Legalizare acte şi semnături

Notarul poate legaliza orice act de identitate, stare civilă,  acte de studii, sau acte emise de diferite autorităţi. Îmi aduc aminte că am avut nevoie să legalizez o copie după diploma de bacalaureat, atunci când am depus dosarul pentru a mă înscrie la facultate. În ziua de azi, legalizarea actelor de identitate însă nu mai este obligatorie, decât în anumite situaţii.

În cazul în care eşti nevoit să reprezentaţi pe cineva, atunci poţi obţine drept de semnătură apelând tot la serviciile unui birou notarial.

Autentificare acte de vânzare – cumpărarere

Cu aceste operaţiune, fiecare dintre noi s-a confruntat sau se va confrunta mai devreme sau mai târziu. Ultima dată am apelat la un birou notarial în momentul în care am achiziţionat maşina, iar actul de vânzare-cumpărare a fost întocmit şi semnat de ambele părţi în cel mult 20 minute.

Autentificare contracte de ipotecă şi împrumut

În momentul în care doreşti să achiziţionezi un credit ipotecar, un notar îţi va autentifica actele necesare întocmirii dosarului. Onorariul  autentificării contractului de ipotecă  se va calcula folosind valoarea rezultată din expertizele Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România privind valorile proprietăţilor imobiliare. În cazul în care accesezi un credit prin intermediul  programului „Prima Casă” onorariul de autentificare a contractului de credit poate fi „0”  (depinde de banca la care apelezi), dar acesta poate fi inclus în valoarea totală a creditului solicitat.

Autentificare contracte de închiriere şi decomodat

În cazul în care deţii un spaţiu şi intenţionezi să îl închiriezi, pentru a evita eventualele probleme cu chiriaşii, dar şi cu Administraţia Financiară, cel mai indicat este să autentifici actul la un notar şi să declari toate veniturile la ANAF. Mergând pe cale legală, vei fi ferit de eventualele înşelătorii sau alte neplăceri create de chiriaşi.

Moşteniri şi succesiuni

În ambele  situaţii, puntru a finaliza actele şi pentru a intra în posesia bunurilor moştenite va trebui să apelezi la un notar. Trebuie menţionat faptul că moştenirea nu este obligatorie, o poţi refuza. În cazul succesiuni, procedura este ceva mai anevoiosă, iar bunurile vor fi împărţite în funcţie de gradele de rudenie şi numărul de moştenitori aflaţi în viaţă.

Testamente

Testamentul este acel act prin care o persoană îşi exprimă ultima voinţă în privinţa bunurilor în faţa unui notar public şi a cel puţin doi martori. Optând pentru un testament notarial, acesta nu va putea fi atacat în instanţă şi nici distrus de către persoane rău intenţionate.

Declaraţii autentice

Declaraţiile autentice sunt acele declaraţii date pe proprie răspundere, dar cu valoare juridică. Spuneam mai sus că poţi renunţa la moştenire sau succesiune. Ei bine, pentru aceasta va trebui să dai o declaraţie în faţa unui notar public, altfel declaraţia ta nu are nicio valoare juridică.

Procuri generale şi speciale

Procura se obţine atunci când o persoană poate reprezenta o altă persoană şi poate lua în numele ei orice decizie de natură juridică în conformitate cu menţiunile din actul întocmit.

La acest tip de serviciu am apelat în urmă cu ceva timp pentru a putea ridica sau depune anumite acte la Administraţi Financiară pentru firma la care lucram. Procură puteţi face şi unei persoane de încredere pentru a vă reprezenta interesele cât voi sunteţi plecaţi din ţară sau în imposibilitate de a vă deplasa în anumite locuri pentru a vă rezolva anumite probleme.

Traduceri legalizate

Indiferent dacă vorbim de un act de proprietate, un certificat de căsătorie, o diplomă de absolvire a unei unităţi de învăţământ, un act medical sau alt tip de act emis în afara ţării, pentru a fi autentificat şi în România, trebuie să apelezi la serviciile unui birou notarial.

Divorţul

Persoanele care doresc să îşi despartă destinele de comun acord şi fără pretenţii materiale sau de custodie, pot apela la serviciile unui birou notarial. Aceasta este cea mai ieftină şi potrivită alegere. În urma depunerii dosarului, se vor stabili toate detaliile legate de împărţinerea bunurilor comune, păstrarea numelui după căsătorie, domiciliul copilului minor după divorţ, responsabilităţile faţă de copilul minor şi alte detalii de comun acord ale ambilor părţi. În plus există un termen de 30 de zile în care soţii se pot răzgândi în cazul în care decizia a fost luată într-un moment mai sensibil din familie. 🙂

 

DISTRIBUIȚI

2 COMENTARII

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.