Septembrie este luna inimii!

0
Romanii din pacate si-au pierdut interesul si evita din ce in ce mai mult sa meraga la doctor. De ce? Buna intrebare! Deoarece sanatatea este cea mai importanta!
Poate ca din motive financiare, poate ca nu mai au incredere in medic… nu stiu, dar este aboslut necesar sa nu neglijam sanatatea sis a facem controlul de rutina. Nu trebuie sa asteptam san e simtim rau ca sa fim nevoiti sa mergem la medic. Cand e vorba de sanatate, daca intarziem, poate fi prea tarziu pentru viata noastra!
In ajutorul nostru vine Clinica Medsana, care prin programul Luna Inimii, in perioada 1 – 30 septembrie puteti face controlul de rutina a colesterolului gratuit!

In Luna Inimii, Becel continua lupta impotriva colesterolului si te invita sa-ti faci gratuit* testul de colesterol total, in perioada 1-30 septembrie, in clinicile partenere Medsana. Daca valoarea colesterolului total depaseste limita normala (200 mg/dl)**, iti recomandam sa ai grija de inima ta si sa apelezi la un medic specialist pentru investigatii mai amanuntite.

Campania se desfasoara in orasele: Bucuresti, Brasov, Cluj, Constanta, Craiova, Galati, Iasi, Oradea, Ploiesti, Sibiu, Suceava si Timisoara.

Cum sa avem o inima sanatoasa?

O DIETA ECHILIBRATA

A manca sanatos poate fi foarte placut si poate insemna o diferenta majora in favoarea sanatatii inimii tale. Cu toate acestea, se estimeaza ca pana la 30% din decesele cauzate de boli cardiovasculare sunt cauzate de dietenesanatoase. Intr-o dieta sanatoasa, principalele grupe de alimente trebuie sa fie reprezentate in cantitatile potrivite. Pe langa reducerea grasimilor rele din dieta, exista si alte schimbari pe care le poti face in mod simplu si placut. Consumul mai mare de fructe, legume, leguminoase si cereale integrale, creste aportul de vitamine, minerale si fibre, cu influenta benefica asupra starii de sanatate. Este de asemenea indicat sa moderezi consumul de sare si alcool.

Alimente bogate in amidon

Alimentele bogate in amidon, in special produsele din cereale integrale, sunt bogate in energie si reprezinta o sursa importanta de nutrienti.
Ele contin fibre, calciu, fier si vitamine de tip B. Cercetarile arata ca persoanele cu o inima sanatoasa au tendinta de a consuma mai multe alimente bazate pe cereale integrale, ca parte a unui mod de viata sanatos. Surse bune sunt:

  • Faina integrala si painea cu seminte
  • Paste integrale
  • Orez brun
  • Fulgi de ovaz
  • Cereale integrale pentru micul dejun
  • Biscuiti din cereale si paine crocanta

Fructe si legume

Fructele si legumele contin cantitati apreciabile de vitamine, minerale si fibre. Au de asemenea un continut scazut de grasimi si calorii, ceea ce le face excelente ca aperitive. Specialistii recomanda consumul a cinci portii de legume si fructe pe zi. Pentru diversificare, ai putea incerca urmatoarele idei:

  • Adauga fructe proaspete sau uscate la cerealele de dimineata (Muesli)
  • Fructe si legume diverse, taiate in batoane, servite ca aperitive intre mese
  • Adaugarea de fructe proaspete la deserturi traditionale si alte delicatese facute in casa
  • Un bol cu salata servit la fiecare masa principala
  • Adauga legume si salate in sandwichuri; cateva combinatii excelente includ:
  • Ton cu castraveti
  • Branza de vaca cu ananas sau ardei taiati felii
  • Branza cu continut redus de grasime cu telina si rosii
  • Humus (pasta de naut) cu morcov ras
  • Piept de pui cu salata verde si salata de cruditati
  • Orez sau salata din paste fainoase cu legume sau fructe
  • Supe pasate din legume variate, cum ar fi: rosii cu porumb dulce, brocolli si conopida, morcovi cu ghimbir etc.
  • Consumul de fructe, cum ar fi kiwi sau mango, in loc de dulciuri

Mancaruri bogate in proteine

Carnea
Unele carnuri au un continut foarte mare de grasimi saturate, iar consumul acestora  poate ridica nivelul colesterolului sanguin. Alege sa consumi carne mai slaba cat mai des posibil.

Pestele
Pestele este un inlocuitor excelent pentru carnea grasa. Grasimile din peste, in special acizii grasi tip Omega 3, sunt foarte bune pentru inima. E o idee buna sa incerci sa mananci cel putin doua mese cu peste in fiecare saptamana. Cele mai bune surse de Omega 3 sunt pestii grasi precum somonul, sardinele si macroul.

Leguminoasele
Acestea includ mazarea, fasolea, lintea, soia si nautul. Leguminoasele dau consistenta mancarii, sunt satioase si au continut scazut de grasime. Fibra pe care o contin ajuta la scaderea nivelului grasimilor. Poti adauga leguminoase la supe si in mancarea cu carne; consumand mai multe leguminoase si mai putina carne vei obtine o masa gustoasa si hranitoare, cu un procent redus de grasimi. Daca folosesti leguminoase din conserve, adu-ti aminte sa le clatesti bine cu apa rece, intrucat lichidul din conserve contine multa sare.

Informatii nutritionale
Etichetele majoritatii produselor alimentare si a bauturilor ofera informatii nutritionale pentru cinci elemente cheie: numarul de calorii si valorile per 100g (sau portie) ale principalilor macro-nutrienti: proteine, glucide, lipide si sodiu. Daca citesti cu atentie etichetele poti vedea imediat ce continut din acesti nutrienti are produsul respectiv si, astfel, poti lua o decizie informata.

Inima este supusa unui efort permanent ceea ce ,odata cu inaintarea in varsta, duce la reducerea capacitatilor sale , si mai mult decat atat, capacitatea ei de efort scade prin afectarea vaselor de sange si a cantitatii de coenzima Q10 pe care o poate sintetiza ficatul. Persoanele care au fost in plus victimele tratamentelor cu statine pentru reducerea nivelului de colesterol sunt si mai grav afectate, deoarece aceste tratamente reduc si ele productia interna de coenzima Q10. Tratarea si preventia bolilor cardiace presupune in primul rand o crestere a capacitatilor energetice ale muschiului cardiac, pentru a permite o functionare mai eficientaIn primul rand
Coenzima Q 10 in cele doua forme : hidrosolubila, care actioneaza in partile apoase ale tesuturilor (Coenzima Q10 in suc de Aloe cu L-Carnitina). Rolul sucului de Aloe este de a stimula penetrarea in organism a substantelor active, Coenzima Q 10 care actioneaza in interiorul celulelor stimuland productia energetica a mitocondriilor, iar L-Carnitina este cea care favorizeaza  utilizarea grasimilor pentru producerea de energie si de aceea este folosita si separat pentru reducerea obezitatii. Un alt produs cu actiune sinergica pentru sanatatea cardiaca este Coenzima Q10 cu capsicum tot in forma hidrosolubila. Indicatiile sunt : hipertensiunea arteriala, insuficienta cardiaca, cresterea rezistentei la efort a cardiacilor, prevenirea si tratamentul diabetului zaharat, boala Alzheimer, tratamentul paradontozei, incetineste procesul de imbatranire.
Capsicum este un tonic cardiac si un mare remediu pentru vasele de sange, ducand la o incalzire prin intensificarea circulatiei sangelui, la o remarcabila  crestere a oxigenarii celulare si, implicit, la reducerea aciditatii intracelulare si a lichidului interstitial, care constitue un factor de instalare a diferite procese degenerative, cum sunt cele reumatismale sau cancerigene.
Privitor la Capsaicina in prezent se fac cercetari privind utilizarea ei in cancer prin injectare intratumorala si in diabetul insulinodependent prin injectare in ganglioni abdominali. In uz extern sub forma de creme si geluri se folosesc in reumatism cu diverse localizari, dar si in psoriazis, herpes si pentru stimularea cresterii parului si stoparea procesului de cadere a parului.
Cealalta forma de Coenzima Q10 este forma liposolubila care actioneaza in parti grase ale tesuturilor si este bine sa fie asociata cu lecitina care favorizeaza penetrarea barierei hematoencefalice de catre substantele asociate permitand astfel o imbunatatire a functiilor cerebrale.Asocierea acestor substante cu extractul de Ginkgo Biloba care dilata vasele de sange ducand la un fenomen de irigare suplimentara si de protectie antioxidanta este foarte importanta pentru reducerea pericolului de infarct miocardic,moarte subita si accident vascular cerebral.

 

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here