Sedentarismul, o boală modernă cu efecte dezastruoase

0

Sedentarismul este una din cele mai mai probleme cu care omul modern se confruntă. Statul pe scaun 8-12 la birou dăunează grav sănătății în timp, mai ales dacă persoanele în cauză nu compensează acest mod de viață cu adoptarea unui mod de viață sănătos care să implice și un efort fizic ponderat și o alimentație sănătoasă bogată în vitamine și minerale.

Sursă foto: pixabay.com

Probleme de sănătate cauzate de sedentarism

Lipsa de activitate fizică în general cauzează multe probleme de sănătate. Cele mai frecvente afecțiuni sunt problemele de inimă, probleme cu articulațiile, circulația sângelui, diabet, obezitate, spondiloză cervicală, hernie lombară sau hernie de disc cervicală.

Din păcate în momentul de față în România, mai mult de jumătate din populație este sedentară. Asta fie din cauza jub-ului sau și mai grav din lene, lipsă de interes, neglijență, ignoranță. Pentru că nu-i așa? Există și astfel de oameni. Mai grav este că sedentarismul apare de la vârste tot mai fragede, iar copiii sunt la fel de expuși ca adulții la afecțiunile mai sus amintite.

Cum poți combate acest deficit.

Cum am spus și mai sus. Adoptă un stil de viață sănătos, consumând cât mai multe fructe și legume. Dacă vei comanda mâncare de tip fast food bogată în calorii nu vei face nimic altceva decât să îți agravezi problemele de sănătate și ca bonus să te alegi și cu câteva kilograme în plus.

Cu alte cuvinte, dacă lucrezi la un birou și locuiești în același oraș, poți alege să te deplasezi la locul de muncă pe bicicletă sau pe jos. Dacă distanța este mult prea mare, poți folosi și mijlocul de transport în comun pentru a nu întârzia. Dar încearcă cât mai mult să mergi pe jos, pentru că este un mod sănătos și armonios de a antrena tot corpul. În același timp, caută să iei câte o pauză pentru a te desmorți sau să faci alte activități care țin de job care implică mișcare.

Dacă îți faci un abonament și la sală sau practici un sport, ai mare grijă să nu faci efort brusc fără a îți pregăti corpul înainte. Încălzirea este absolut necesară chiar dacă nu ești o persoană sedentară. Iar dacă ești, cu atât mai mult. Altfel riști să te alegi cu întinderi și inflamații ale tendoanelor, care sunt extrem de dureroase. Dacă te confrunți deja cu tendinita, kinetoterapia te va ajuta să te recuperezi mai ușor. Mai multe detalii despre recuperare găsești aici!

O altă combinație letală este între sedentarism și fumat sau consumul de alcool. Încearcă cât se poate de mult să renunți la aceste vicii dacă nu ești o persoană foarte activă. Pentru că efectele apar relativ repede.

Și da. Ieși cât ai des în oraș, dansează, mergi la înot sau echitație, aleargă, participă la activități de voluntariat, mergi în diverse drumeții, fă-ți de lucru în curte dacă ai. Dacă nu, de ajutor îți va fi și un câine. Dacă nu ai copiii care să îți scoată sedentarismul pe nas, un câine sigur te va antrena și determina să îl scoți la plimbare.

 

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.