Acte necesare și ce pași ai de parcurs pentru înființarea unei firme

0

Mulți cred că înființarea unei firme este greu de realizat fără ajutorul unei firme specializate în astfel de activități. Nimic mai fals. Deosebirea este că o firmă speciaizată te va ușura de efort, nervi cauzați de birocrație, dar și de ceva bănuți.

Dacă dorești să îți dezvolți o carieră ca anteprenor, atunci poți începe de la a te ocupa chiar tu de înființarea firmei. Ce e de făcut!

Alege-ți un domeniu care îți place și la care te pricepi cel mai bine.

Să faci ce îți place și la care te pricepi foarte bine e o binecuvântare. Nimic nu e mai satisfăcător din punct de vedere profesional ca îmbinarea dintre muncă și pasiune. Dacă ești o persoană dedicată și harnică, perseverența ta va da roade. Dar chiar și așa nu este suficient.

Studiază cu atenție piața și reinventează-te în permanență. Dacă nu vii cu ceva în plus față de ce este deja pe piață, șansele tale de a răzbi sunt foarte mici până reușești să îți faci un nume. Iar după ce ți l-ai făcut încearcă să îl ții la un nivel cât mai ridicat. Nu te culca pe o ureche că imediat vei ajunge de unde ai plecat.

Documentează-te!

Ce fel de entitate preferi, care sunt actele necesare pentru înființarea firmei, unde trebuie să mergi, cât te costă.

Antreprenoriatul nu este pentru toți. Așa că nu te arunca în neant fără să analizezi totul.

Mai întâi documentează-te temeinic despre ce formă juridică ai nevoie. Fiecare dintre acestea are o serie de plusuri și minusuri. De aceea este necesar să analizezi cu atenție toate avantajele și dezavantajele. În același timp și domeniul de activitate contează foarte mult. Cel mai simplu este să optezi pentru un SRL.

Lista cu actele necesare pentru înființarea unei firme o găsești disponibilă pe site-ul Oficiului Național pentru Registrul Comerțului. Mai exact aici! Dacă apar modificări, acestea vor fi actualizate în timp real, așa că nu vă enumăr aici toate documentele necesare. Pentru început ai nevoie de un dosar cu șină pentru a colecta toate documentele necesare înființării societății.

Rezervă-ți un nume 

Dacă nu dorești să îți folosești numele sau o combinație  de litere din nume, atunci alege un nume care să te reprezinte pe tine și activitatea ta Înainte de asta va trebui să completezi o Cerere de verificare disponibilitate şi/sau rezervare firmă, disponibilă la link-ul de mai sus. Aceasta trebuie să fie completată  cu mai multe variante de răspuns.  Împreună cu dovada achitării taxei pentru această verificare, va trebui să te prezinți la biroul de rezervări denumiri. În 2-3 zile vei primi  dovada disponibilității și rezervării numelui pentru firmă, dovadă ce o vei atașa la dosarul de înființare firmă în original.

Stabilește un sediu social

Sediul social poate să fie unul personal sau fie unul închiriat. După caz, vei întocmi un contract de comodat în cazul unui spațiu personal sau unul de închiriere dacă spațiul este închiriat.

După întocmirea acestui document va trebui să completezi și o cerere de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului ca sediu social, pe care o vei obține de la Biroul de Informații de la Registrul Comerțului. Pentru validarea documentului vei achita și o taxă judiciară în valoare de 4 lei.

Dacă locuiești la apartament, ia în calcul că ai nevoie și de o cerere care să fie aprobată de administratorul blocului și vecinii cu care ai un perete comun. Toate aceste documente le vei atașa la dosarul de înființare.

Redactarea actului constitutiv

În cazul în care dorești să îl redactezi tu, descarcă un model de pe site-ul ONRC și adaptează-l nevoilor tale. Acesta trebuie să fie corect completat și să conțină toate informațiile despre societatea ta: datele de identificare ale asociatului sau asociaților, desemnarea unui administrator care poate fi oricare dintre asociați sau o persoană diferită, denumirea firmei și forma de organizare, sediul social sau secundar după caz, obiectul de activitate principal și cele secundare, capitalul social și cotele fiecărui asociat. Pentru alegerea domeniului de activitate, lista codurilor CAEN este disponibilă aici!

Capitalul social

Tot ce trebuie să faci este să îți deschizi un cont la o bancă în care asociatul sau asociații să depună minim 200 lei. Pentru a deschide un astfel de cont, la bancă va trebui să te prezinți cu actul constitutiv  pentru a realiza conform acestuia vărsămintele pentru capitalul social. Pentru banii depuși vei primi o chitanță, care va trebui atașată la dosarul de înființare. Înainte de acest demers, alege o bancă cu care vei dori o colaborare pe termen lung.

Ultimii pași

Specimenul de semnături care se obţine încă de la prima prezentare la ONRC. Documentul se va completa doar de către administrator, iar semnătura va fi realizată în prezența reprezentantului de la biroul de depunere a dosarelor de infiintare firme.

După acești pași, asociatul/asociații și administratorul vor trebui să completeze o declarație pe proprie răspundere din care reiese că îndeplinesc toate condiţiile legale pentru deţinerea acestor titluri. Documentele tip pot fi obținute tot de la ONRC și includ:

  • Declaraţie pe propria răspundere dată în temeiul prevederilor art.15 ali 1 cu vedere la cunoştinţa că respectă prevederile legislaţiei;
  • Declaraţia privind publicarea în Monitorul Oficial;
  • Anexa 1: Referitor la înregistrarea fiscală;

Este important de știut că semnătura pe aceste documente va fi realizată doar în momentul în care te vei prezenta la biroul de depunere a dosarului de înființare a societății.

Documentele vor fi însoțite de copii de pe actele de identitate ale asociaților și administratorului pe care fiecare va completa numele și prenumele și va semna că este conform cu originalul.

Cu toate aceste documente te vei prezenta la ghişeul de la ONRC pentru a depune dosarul. După ce acesta va fi verificat, va trebui plătită taxa de înregistrea firmă şi taxa de publicare în Monitorul Oficial. Termenul de eliberare este de 3-4 zile lucrătoare de la data depunerii dosarului.

Alte formalități

  • realizarea unei ștampile
  • depunerea declarației 010 privind înregistrarea fiscală la ANAF. O puteți descărca de aici.
  • realizarea la bancă a unui cont curent.
  • slegerea unui program de facturare sau realizarea unor tipizate personalizate.
  • alegerea unui program de contabilitate sau a unei firme de contabilitate autorizate care să realizeze și înhiderile lunare și anuale și care să depună și declarațiile obligatorii
  • în cazul în care dorești să ai și salariați consultă și calculatorvenituri.ro!
  • și nu în ultimul rând, va trebui în permanență să te interesezi de modificările legislative astfel încât să lucrezi în permanență legal și să eviți amenzile!

 

 

 

 

DISTRIBUIȚI

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.