Remedii pentru un somn ușor

0

Somnul are un efect important asupra organismului, îi permite să se odihnească și să se încarce cu forțe noi pentru o nouă zi. Nu este necunoscut faptul că somnul de calitate influențează direct starea noastră de bine. Dacă doriți să aveți un somn bun, de durată, dar suferiți de insomnie, vă recomandăm câteva soluții simple care să vă ajute să vă relaxați și să aveți un somn lung.

Aromaterapia

Unele arome dețin efecte calmante, care pot relaxa corpul și sistemul nervos. Asemenea efecte terapeutice au plante precum lavanda și mușețelul. Câteva picături de ulei esențial din aceste plante vă pot ajuta să vă cufundați mai repede într-un somn adânc și odihnitor. Cei care nu dispun de lămpi pentru aromaterapie, în comerț puteți găsi sprayuri speciale cu arome relaxante, cu care puteți să vă stropiți perna.

Melatonină

Înainte de somn corpul nostru elimină hormonul melatonină. Dacă vă culcați după miezul nopții și permanent nu vă săturați de somn, atunci bioritmul dumneavoastră are de suferit. Astfel, cantitatea de melatonină scade, iar încercările de a rezolva problema prin schimbarea orei de culcare, se soldează cu eșec. Este important de menționat că navigarea pe gadgeturi influențează negativ calitatea somnului, lumina dispozitivului afectează producerea de melatonină. Cercetătorii de la Academia Americană de Medicină a Somnului au ajuns la concluzia că suplimentele alimentare cu melatonină pot soluționa această disfuncție. Totuși, înainte de a consuma aceste preparate este indicat să vă consultați cu un medic. Trebuie să verificați dacă într-adevăr vă lipsește în organism hormonul somnului.

Rădăcini de valeriană

Infuziile din extracte de plante au efecte relaxante asupra organismulului nostru. Ceaiul din rădăcini de valeriană calmează sistemul nervos central , îmbunătățește funcționarea sistemului cardio-vascular și scade tensiunea arterială. Această plantă este considerată una dintre cele mai eficiente plante cu efecte calmante, care tratează insomnia. Experții școlii de medicină din Harvard sunt siguri ca valeriana este inofensivă consumată în cantități limitate.

Calciu

Calciul stimulează producția hormonului somnului, din acest motiv este indicat ca cei mici să consume lapte cald seara. Specialiștii recomandă să consumați înainte de somn alimente care conțin o cantitate mică de calciu, precum: brânză de vaci, kefir sau iaurt.

Meditația

Cei care practică arta meditației, foarte rar suferă de probleme cu somnul. Aceste persoane pot alunga gândurile negative și se pot relaxa mai repede. Dacă practicați cu succes lecțiile de yoga și ați învățat să va calmați corpul și rațiunea, atunci încercați să efectuați aceleași exerciții și în dormitor. Meditați timp de 15 minute înainte de culcare și veți sesiza curând îmbunătățiri ale somnului, mai ales că o să vă relaxați după o zi încărcată de muncă.

Acupunctura

Acupunctura are proprietatea să relaxeze mușchii la un nivel mai profund, să elimine tensiunea, durerea și senzațiile negative care cauzează adesea insomnia. Medicii recomandă sesiunile de acupunctură celor care au un mod sedentar de viață și suferă de probleme ale coloanei vertebrale.

Ceai de mușețel

Cea mai simplă, populară și eficientă metodă de a trata disfuncțiile somnului este ceaiul de mușețel. Este important să alegeți doar ceaiul de plante. Ceaiul verde cu adaos de mușețel conține și cofeină care are proprietăți opuse comparativ cu cele pe care doriți să le obțineți.

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.