De ce trebuie să ții cont atunci când înființezi o nouă firmă

0

Ce poate fi mai frumos decât să fii propriul tău șef? Numic, așa-i? Doar că atunci când ajungi în postura de a îți deschide propria afacere și de a munci de la zero, constați că lucrurile nu sunt așa cum poate ți le imaginai. Tot trebuie să te trezești de dimineața, tot trebuie să stai peste programul pe care ți-l propui, muncești mult, dar măcar o faci pentru tine. Sclav însă rămâi în continuare. Sclavul propriilor interese, sclavul muncii, sclavul banilor și cel mai trist sclavul Instituțiilor Publice. Că deh… trebuie să cotizezi.  Dacă la astea se mai adaugă și neinspirația de a porni o afacere nerentabilă în care oricât ai munci simți că te lupți cu morile de vânt, falimentul e doar la un pas.

Așa că înainte de a porni o afacere, nu te arunca niciodată cu capul înainte. Ține cont de câteva criterii esențiale.

Fă o analiză de piață

Înainte de a porni o afacere fă o analiză de piață. Dacă de exemplu locuiești în mediul urban și dorești să deschizi o brutărie deși mai este una, din start șasele de reușită sunt diminuate. Însă dacă deschizi brutăria nu doar pentru localnici ci pentru distribuție în întreg judetul, atunci intri în competiție și depinde doar de tine dacă vei ajunge în vârf și cât de repede. Nu intra într-un domeniu supraaglomerat sau pe cale de dispariție, dar nici nu renunța dacă știi că ai toate atuurile necesare pentru a birui în acel domeniu. Dacă vii cu ceva nou și redefinești animite noțiuni, atunci succesul este garantat.

Întocmește un plan de afaceri

Întocmește un plan de afaceri. Astfel îți va fi mai ușor să înţelegi ce este bine să faci și ce nu, cum să demarezi afacerea și cum să pășești spre succes. Planul de afaceri îl întocmești tu, iar tot tu trebuie să îș respecți. Periodic îi poți aduce îmbunătățiri. Pentru a îți fi mai ușor ție sau investitorilor să îți prezinți afacerea, poți crea chiar și o prezentare powerpoint. Documentul va conține informații despre domeniul de activitate, descrierea produselor și serviciilor, modul în care îți finanțezi afacerea, modul în care contactezi noii clienți, strategii și mod de lucru, analiza de piață.

Fii organizat și muncitor

Nu se poate una fără alta. Cel puțin nu în afaceri. E ca și cum ți-ai da cu stângul în dreptul. Poți merge în continuare, dar vei șchiopăta. Așa și în afaceri. Fii organizat, onest, punctual și muncește cât poți de mult, mai ales că o faci pentru tine. Îmbunătățește-ți în permanență afacerea și modul de lucru, mai ales că piața este în permanență într-o continuă mișcare și evoluție. Plătește-ți la timp toate datoriile față de furnizori și bugetul de stat. Dacă afacerea ta are mai mulți acționari, atunci cu siguranțp vei dori să știi mai multe despre impozitarea dividendelor!

 

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.