Dacă ai început să explorezi curiozitățile lumii digitale, cu siguranță ai dat peste termenul de link building. Nefiind familiarizat cu noile tehnici de promovare în mediul on-line, cu siguranță acest termen ți se pare „extraterestru” și pe bună dreptate.
Tehnica de link building există exclusiv în mediul online, dar are la bază o activitate din lumea reală, și anume, recomandarea. Practic, link building este o metode de recomandare online. Îți explicăm mai multe imediat.
De ce recomandări?
Deși poate părea amuzant că în era digitalizării încă mai funcționează unul dintre cele mai vechi principii de marketing, acest lucru nu ar trebui să te mire. De regulă când dorim să achiziționăm un bun, sau căutăm un serviciu primul lucru pe care îl facem este să îi întrebăm pe cei din jur dacă au idee ce ne-ar putea ajuta.
Tindem să avem mult mai multă încredere în recomandările unui prieten asupra unui produs pe care el l-a încercat sau poate doar a auzit că este bun, decât în eticheta produsului sau chiar teste științifice care dovedesc calitatea acestuia. Răspunsul la acest comportament poate fi găsit la nivel psihic, însă oamenii de marketing au înțeles acest lucru și încearcă să îl folosească în propriul avantaj.
Cum funcționează recomandările on-line?
Întrucât puterea recomandării unui produs are foarte mult impact asupra deciziei de cumpărare, specialiștii de marketing au adus această unealtă și în mediul virtual.
Desigur, ustensile precum secțiunea cu recenzii de pe pagina unui produs sau forumuri unde clienții își pot spune părerea sau pune întrebări, reprezintă și ele ustensile utile. Însă acest articol dorește a aborda tipul de recenzii „recunoscut” de motoarele de căutare.
Motoarele de căutare doresc să afișeze cele mai relevante informații utilizatorilor. Astfel, este nevoie de anumite criterii și un algoritm care să determine dacă aceste criterii sunt îndeplinite și, în final, să decidă dacă website-ul sau produsul tău este un răspuns ideal la problema utilizatorului. Unul dintre aceste criterii sunt recomandările. Recomandările făcute de alte website-uri, mai exact.
Cum utilizează motoarele de căutare link building?
Având la bază recomandările din viața noastră, link buildingul funcționează pe același principiu, însă cu o precizie ceva mai matematică.
După cum sugerează și denumirea, link building reprezintă tehnica de „construire de conexiuni”. Fără doar și poate, cea mai eficientă tehnică de link building este backlinking – tehnică în care alte website-uri „recomandă” website-ul tău adăugând-i link-ul undeva pe pagină.
Foarte eficient, backlinking poate fi uneori o lamă cu două tăișuri. Pentru a fi eficiente, recomandările de tip backlinking trebuie să vină de la website-uri cunoscute în domenii adiacente cu cel al website-ului tău, să aibă o audiență destul de mare și care să coincidă cu o parte din audiența ta.
O metodă mai la îndemână pentru deținătorii de website-uri este internal link building. Această metodă este mai accesibilă, întrucât poate fi făcută de către proprietarul website-ului, nu necesită acordul unei terțe părți. Internal link building reprezintă adăugarea de link-uri de pe propriul website, către alte pagini din interiorul website-ului. De exemplu, să presupunem că ai pagina „despre noi”, dar și o pagină de contact. În pagina „despre noi” poți adăuga o frază în care îndemni vizitatorii, ca în cazul în care nu au găsit informații pe care le căutau, să te contacteze. Astfel, vei adăuga un link către pagina de contact pentru ca utilizatorii să poată găsi pagina mai rapid.
Există riscuri?
Asemeni oricărui lucru bun, tot ce este în exces dăunează. Acest lucru se aplică și în cazul link building.
Motoarele de căutare au algoritmi foarte avansați care pot detecta dacă încerci să „forțezi” asemenea recomandări digitale. Principalele semnale care îți pot atrage o penalizare (website-ul tău nu va mai fi afișat în motoarele de căutare) sunt:
- Număr foarte mare de backlinks sau internal links
- Link-uri ce vin din partea website-urilor care efectiv vând spațiu pentru backlinking sau care au o reputație proastă (conținut de slabă calitate, face adesea SPAM, copiază conținut de pe alte website-uri, etc.).
Cum previi problemele?
În primul rând, trebuie să monitorizezi ce website-uri te „recomandă”. Probabil o parte din ele le știi deja, întrucât ați stabilit un acord sau ați discutat despre acest lucru, dar vor fi și alți deținători de website-uri care te vor recomanda. Există numeroase programe care pot monitoriza acest lucru.
Atât pentru această etapă, cât și pentru o eventuală penalizare, îți recomandăm să apelezi la un specialist, întrucât sunt necesare și câteva cunoștințe tehnice.
E nevoie de mult timp de multe cunostinte corecte si updatate de seo ca sa faci un link building corect si cu adevarat util. Daca pur si simplu cumperi linkuri fara sa stii cum si unde sa le plasezi, poti sa iti faci mai mult rau decat bine. Prin urmare, e mai bine sa lasi specialistii sa se ocupe de asta.
Uite de ce concursurile organizate pe platformele de blogging sunt destul de nocive pentru sponsor daca nu sunt puse din start niste conditii (gen blog pe domeniu, PA, DA, trafic, vechime). Poate ca in prima faza bloggerul la inceput de drum se simte discriminat, dar nu e chiar asa. Ca daca apar zeci de bloggeri care au deschis un blog peste noapte sa puna link catre tine pentru a participa la un astfel de concurs, te trezesti ca ai aruncat niste bani pe fereastra. La un astfel de concurs apare exact una din problemele expuse: multe link-uri intr-un interval foarte scurt venite si de le site-uri cu un continut de proasta calitate sau fara autoritate).
Bineinteles, daca sunt puse niste conditii, pentru a atrage bloggeri cu experienta si premiitle trebuie sa fie pe masura.
Pentru bloggerii la inceput de drum… daca vor sa ajunga la un anumit nivel, e nevoie de multa, multa munca. Sa creasca organic, pentru ca google nu poate fi pacalit asa usor. Cu rabdare treci marea.
De aceea cei care vor sa sa beneficieze de promovare, trebuie sa apeleze la specialisti sau sa isi faca o baza de date cu bloggeri cu autoritate si sa posteze treptat articole pe site-urile lor. Nu luna asta 30 de articole, apoi pauza…
Un articol util, dar cred ca ar fi trebuit sa fie un pic mai detaliat.
Pentru cei care vor sa afle mai mult despre link building gasiti un articol aici : https://www.scoaladeblogging.ro/2018/01/link-building-campanie/
Multumesc Razvan pentru completare! Ce e drept, acest subiect nu poate fi sintetizat intr-un singur articol, asa ca interventia ta este binevenita.
Dacă nu analizam corect locurile de unde achiziționăm link-ul, riscăm penalizare. E foarte greu să găsești bloggeri care să ofere un preț decent și sa nu aibe blog-ul plin de advertoriale.
Si eu tot studiez problema asta si nu numai asta. Se pare ca, si prea putini o stiu, nu e destul sa iti deschizi un site/blog si sa adaugi continut, sa dai share-uri pe canale. Daca vrei sa fii tot mai vizibil in timp, sa capeti valoare, mai este nevoie si de…o retea de link building construita intelept, profesionist. Cine trimite link-uri catre noi, cata credibilitate au acele site-uri si prin ce metode este cel mai avantajos sa faci link building…iata, intrebari pertinente. 😀 Studiem si ne documentam.
Multumim de articolul amplu, Irina!
[…] Învață cum să alegi cele mai potrivite cuvinte cheie pentru articole, cum și unde să le poziționezi în text, de ce lungime ar trebui să fie, cum funcționează link building-ul, articolele și de ce este important pentru o mai bună indexare etc. întrucât acestea vor fi elementele care îți vor determina succesul în această afacere. […]