3 motive pentru care sa folosesti un #hashtag

8

Hmm… azi o să abordez un nou subiect… Pornind de la o dezbatere „feisbucească” sau mai bine spus de pe #Facebook, o să încerc să o conving mai mult pe Cristina de utilitatea #haştagului #hashtag-ului sau cum doriţi să îi spuneţi.

O să încep prin a spune de ce îl folosesc eu! Pur şi simplu pentru că îmi place. Chiar dacă este în trend eu sunt genul de persoană care nu pune mare valoare pe „ce e la modă”, dar dacă ce e la modă îmi place, atunci mă arunc şi eu în valul creat de cei mulţi.

Este adevărat că ce e mult strică, adică prea multe hashtag-uri devin extrem de obositoare pentru cititori. Aici recunosc… şi eu am tendinţa de a exagera cu ele, dar sincer nu mă pot abţine! 😀

În primul rând ce este un #hashtag

 

#Hashtag-ul este un cuvânt pe care doreşti să îl evidenţiezi. Prin intermediul lui ai posibilitatea de a grupa anumite idei, concepte, categorii de produse şi de a le sincroniza cu alte subiecte similare ale altor utilizatori.

Hashtag-ul este de fapt o etichetă, iar numele provine din limba engleză ( hash = semnul # sau adunătură,  tag = etichetă ).

De exemplu căutăm #CastraveţiMuraţi… o să îi găsim cu siguranţă la raionul cu murături, mai exact pe raftul cu castraveţi muraţi. 😀

Iaca din start am găsit cele 3 motive…

1. E uşor de folosit şi foarte practic

Pentru mine haştag-ul a devenit deja o obişnuinţă şi mi-a intrat în reflex. Am observat că există chiar şi un reach mai mare la postările publice aşa că  se pare că cineva chiar caută informaţii folosind hashtag-ul meu.

2. Etichetarea anumitor categorii de produse sau branduri

Hashtag-urile sunt folosite destul de mult în blogosferă. Dacă promovez un anumit brand, voi folosi etichetele potrivite, iar când cineva le va apăsa va găsi alte informaţii despre acel brand şi la alţi bloggeri. Spre exemplu #DaciaPlant… folosind hashtag-ul, cititorul va găsi şi părerea altor persoane despre acest brand.

Când vine vorba de produse, lucrurile sunt şi mai interesante. Folosind eticheta corespunzătoare, cititorul va găsi informaţii despre un anumit tip de produs nu numai de la un brand prezentat de tine ci şi de la altele. Astfel va avea posibilitatea să compare! De exemplu hashtag-ul #ie! Cei interesaţi vor găsi sute de modele folosind acest filtru. La fel şi pentru #GelDeDuş, #ReţetăSocată sau orice alt tip de produs!

Dacă doreşti ca cititorul să găsească doar produsul X de la brand-ul Y, atunci foarte simplu poţi folosi eticheta #ProdusXNumeBrand!

3. Dorinţa de a atrage atenţia asupra unui cuvânt, de a îl scoate în evidenţă.

De exemplu dacă ceva te dezamăgeşte foloseşti unul sau mai multe hashtag-uri pentru a îţi arăta nemulţumire (gen #Nesimţire, #Prostie etc)… Apropo, la cuvintele negative impactul este mult mai mare şi atrage atenţia la mult mai multe persoane.

Dar să vorbim şi despre ce ne place… Eticheta va sublinia şi mai mult ceea ce de fapt este evident! De exemplu (în cazul meu) #CarlasDreams!

Bun… dacă tot am ajuns aici… Carla’s Dreams vs #CarlasDreams. Corect cu apostrof, doar că hashtag-ul nu ştie asta. Acceptă doar cuvinte legate fără spaţii sau alte semne de punctuaţie. Acesta ar fi singurul inconvenient…

Pentru a nu avea un şir de cuvinte gen #nebucurămînciudalor, eu despart mereu cuvintele folosindu-mă de majuscule: #NeBucurămÎnCiudaLor.

O altă observaţie este legată de diacritice. Facebook recunoaşte , ca fiind #a… însă Instagram nu! Aşa că mare atenţie cum le folosiţi dacă doriţi să le găsiţi şi o utilitate.

De unde a pornit nebunia cu hashtag-urile? Nu ştiu! Probabil de pe Tweeter, retea pe care o folosesc automat fiind legată de blog şi contul de Facebook, dar pe care efectiv intru din an în paşte.

Tot ce ştiu este că hashtag-urile eu le consider foarte utile şi le folosesc cu drag. Ce spui Cris? Te-am convins? 😀 

 

DISTRIBUIȚI

8 COMENTARII

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.