6 idei prin care să îţi promovezi afacerea!

18

Mai mult ca sigur dacă ai pornit o nouă afacere îţi doreşti să devii cunoscut. Primul pas pe care trebuie să îl faci după oferirea unor produse şi servicii de calitate este reclama. Însă toţi ştim că aceasta implică anumite costuri, care de multe ori depăşesc cu mult bugetul unei firme la început de drum. Însă există alternative mult mai ieftine care să te ajute să îţi promovezi afacerea!

În primul rând, atunci când alegi să te promovezi, trebuie să ţii cont şi de tipul afacerii tale şi care este publicul ţintă. În funcţie de aceste aspecte vei şti către ce tip de reclamă să te orientezi. Însă sunt anumite tipuri de reclame care sunt general valabile.

Aşa că alocă-ţi un buget şi treci la treabă:

Realizarea unui website

O firmă care nu e prezentă pe net este ca şi cum nu ar exista. Un site web îţi oferă şansa de a îţi prezenta afacerea şi de a deveni cunoscută în mediul online. Oricine doreşte o informaţie despre tine sau anumite date de contact, le poate obţine foarte uşor la o simplă căutare pe Google. Un website, e locul în care oaspeţii tăi virtuali vor păşi în lumea ta şi te vor cunoaşte mai bine.

Apelează la specialişti pentru a te promova

Bun, ai site-ul web, însă lumea totuşi nu ajunge la tine. Poţi porni o campanie de promovare prin intermediul specialiştilor din domeniul advertising, producţie publicitară şi marketing, sau poţi apela cu încredere la bloggeri cu experienţă care să le scrie cititorilor despre afacerea ta!

Participă la târguri şi expoziţii de profil

La astfel de evenimente nu vei câştiga doar clienţi noi, ci poţi încheia anumite parteneriate împreună cu alte firme de profil, astfel încât să vă puteţi dezvolta împreună. De exemplu, dacă ai o firmă de transport, iar într-o anumită perioadă nu ai suficiente maşini disponibile pentru a onora comenzile în cazul curselor ocazionale (excursii), atunci poţi face înţelegere cu o altă firmă de profil, care să îţi preia comanda. Sau dacă ai o tipografie şi ai ghinionul ca maşina pe care lucrezi să întâmpine o problemă care să întârzie onorarea comenzii, atunci poţi apela la un partener care să te ajute contra cost să îţi onorezi comanda, iar la rândul tău să îţi ajuţi partenerul la nevoie! Înainte de asta puteţi face o înţelegere asupra preţurilor, astfel încât să nu existe pierderi semnificative, iar toată lumea să fie mulţumită.

Pliante, cărţi de vizită, bannere, materiale publicitare

Chiar dacă realizarea cărţior de vizită sunt considerate de unele persoane demodate, acestea încă dau o notă de profesionalism oricărei afaceri. La un eveniment de exemplu este mult mai profi să vorbeşti de afacerea ta şi să oferi o carte de vizită decât să îi spui interlocutorului să îşi noteze numărul tău de telefon în agendă. În plus, poţi să îţi surprinzi clienţii, oferindu-le la anumite comenzi obiecte promoţionale personalizate cu datele tale de contact, cum ar fi: agende, pixuri, calendare etc

Nu uita  să îţi faci şi un banner mai mare pe care să îl afişezi la sediu şi câteva bannere mai mici, pliante şi cataloage de prezentare pe care să le iei cu tine la târgurile de profil.

Pentru realizarea acestora, poţi apela cu încredere la RoyalPrint, expertul numărul 1 în activităţi tipografice.

Foliere şi/sau colantare maşină

Folierea maşinii mi se pare o idee genială, indiferent de oraş. Pe lângă faptul că reclama este vizibilă oriunde eşti prezent cu maşina, autocolantele îi vor da maşinii tale personalitate. În plus, vopseaua automobilului va fi protejată pe toată suprafaţa, iar rugina nu îşi va mai face apariţia aşa de uşor. Avantajul autocolantelor pentru maşini este că acestea se înlocuiesc foarte uşor în caz de avarie, iar costul este cu mult mai mic decât vopsitul. Astfel, dacă eşti în căutare de folieri masini Iasi sau folieri caroserii auto Iasi, tot RoyalPrint.ro este soluţia!

Reduceri, promoţii, vauchere, cadouri sau tombole

Reducerile mereu au atras clienţi. Oferte de genul 2+1 gratis, sau oferte de genul „pentru comenzi cu o valoare mai mare de 100 lei vei primi garantat un cadou”, au atras mereu. Bineînţeles că o astfel de campanie, trebuie realizată cu mare atenţie pentru ca să nu înregistrezi pierderi. Ocazional poţi realiza concursuri în care clienţii fideli să participe la o tombolă unde să câştige diferite cadouri sau vauchere.

Tu decizi care din variantele de mai sus se potriveşte cel mai bine cu afacerea ta!

DISTRIBUIȚI

18 COMENTARII

    • Codul fiscal:
      Scutiri
      Art. 272. – (1) Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate si taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate nu se aplica institutiilor publice, cu exceptia cazurilor cand acestea fac reclama unor activitati economice.
      (2) Taxa prevazuta in prezentul articol, denumita in continuare taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate, nu se aplica unei persoane care inchiriaza panoul, afisajul sau structura de afisaj unei alte persoane, in acest caz taxa prevazuta la art. 270 fiind platita de aceasta ultima persoana.
      (3) Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate nu se datoreaza pentru afisele, panourile sau alte mijloace de reclama si publicitate amplasate in interiorul cladirilor.
      (4) Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate nu se aplica pentru panourile de identificare a instalatiilor energetice, marcaje de avertizare sau marcaje de circulatie, precum si alte informatii de utilitate publica si educationale.
      (5) Nu se datoreaza taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate pentru afisajul efectuat pe mijloacele de transport care nu sunt destinate, prin constructia lor, realizarii de reclama si publicitate.

      Cu alte cuvinte dacă pun un logo, nu văd de ce aş plăti. În schimb atenţie, dacă autocolantul pus implică transformarea totală a maşinii. În acest caz trebuie anunţat la Poliţie pentru a se modifica în talon.
      E destul de ambiguă legea, deoarece în mod normal taxa pe reclame o plăteşti la primăria de care aparţii. Dar cu maşina circuli, nu stai doar într-un loc (ca în cauza panourilor publicitare de pe domeniul public), aşa că acea taxă nu are sens. Conform punctului 5, eu înţeleg că acea taxă nu ar trebui să existe.
      Până la urmă dacă lipesc nişte autocolante auto cu floricele ce fac, plătesc? Normal că nu! La fel şi cu un logo!

  1. Reclama este mama comertului, nu? Iar fara comert nu se poate trai…. Sunt bine venite si de impact asfel de strategii atunci cand ai de promovat ceva. Eu as fi ala care are o potcoava, ii mai trebuie inca 3 si calul. As avea colantul dar mi-ar mai trebui masina.

  2. Ai punctat foarte bine si ordinea mentionata este perfecta. Oricum si eu cred ca o firma specializata este pe primul plan. Aceasta poate sa te ajuta sa ajungi rapid in topuri. Important este sa au un buget maricel pentru acest lucru. Promovarea costa

  3. Am intalnit cateva firme care nu aveau un web site, dar incerca sa-si promoveze afacerea pe alte canale sociale si cred ca nu e tocmai ok. Spre exemplu daca caut mai multe detalii, de transport, produse sau alte altceva, nu aveam unde sa gasesc si cred ca nu e tocmai un lucru bun. Prima data trebuie un web site apoi sa incerce prin alte metode.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.